Nový televizní spot „Svatba“ z „pera“ Lucky Man Films, s.r.o. pod vedením Davida Ondříčka, má za cíl posílit vzájemnou ohleduplnost mezi cyklisty a řidiči v silničním provozu. Televizní spot vyšel z výsledků nedávného sociologického výzkumu výzkumné agentury Kantar, podle kterého je každý druhý Čech názoru, že vztah mezi oběma tábory je nepřátelský.
„V letošním spotu jsme vsadili více na nadsázku a laskavý tón než na odstrašující pohled na dopravní nehody. Věříme, že k bezpečnějšímu prostředí na silnicích přispěje, když si uvědomíme vlastní odpovědnost vůči druhým a ubereme na aroganci a agresivitě. Vedle vysílání samotného spotu se společně zaměřujeme i na edukativní rovinu chování na komunikacích. Motoristům i cyklistům opakujeme důležitá pravidla. Upozorňujeme je na nejrizikovější situace, které mohou skončit střetem mezi autem a kolem, připomínáme význam cyklo značení a podobně, “ řekl vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold ke spotu a projektu samotnému. „Viníky nejzávažnějších nehod cyklistů jsou zhruba z poloviny sami cyklisté a z poloviny řidiči vozidel. Posílit vzájemnou ohleduplnost a bezpečné chování v silničním provozu tedy musíme u obou těchto skupin, “ zdůraznil Tomáš Neřold.
Za loňský rok Policie ČR evidovala 3 994 nehod cyklistů, při kterých zemřelo 43 osob, dalších 234 se zranilo těžce, 3141 lehce a 757 se obešlo bez zranění. Zároveň prudce vzrostl cykloprovoz na silnicích i ve městech.
RockRadio - Rock je slušná muzika!